Monday, August 2, 2010

Teruggevonden


Onlangs heb ik een zeer geliefd boek na lange tijd weer teruggevonden - in de boekenkast van een vriendin, haha!! Na 5 jaar had ik 'm eindelijk weer terug en dus was het hoog tijd om 'm weer eens te lezen: 'De zwarte met het witte hart' van Arthur Japin. Wat een fantastisch boek is dat toch!!

Het verhaal van de Ashantijnse prinsen Kwasi en Kwame grijpt me iedere keer weer bij de lurven en voert me mee naar andere tijden, andere werelden. Sommige dingen zijn heel herkenbaar (de locaties in Delft en Den Haag), andere dingen zijn totaal onbegrijpelijk (slavenhandel, discriminatie, etc.). De schrijfstijl van Arthur Japin vind ik echt schitterend, hij weet me iedere keer weer diep te raken en tijdens het lezen voelt het alsof ik midden in een film zit. De woorden worden beelden die aan me voorbij trekken - echt fantastisch!!

Een absolute aanrader voor iedereen die zin heeft in een bijzonder mooi verteld verhaal, over een bizar stukje geschiedenis.

Veel leesplezier!!

No comments:

Post a Comment