Tuesday, March 31, 2009

Verhaal van & over Isabel Allende


Heb afgelopen weekend dit schitterende boek uitgelezen: De som der dagen van Isabel Allende. Het gaat over het leven van Isabel Allende vanaf de dood van haar dochter (1992) tot ongeveer nu (2006). Het is zeg maar een vervolg op het boek 'Paula'.

Ze heeft het verhaal zelf geschreven, dus dat maakt het een soort autobiografie. Het leest echter als een roman, in haar eigen typische stijl. Ik vind dat echt geweldig!! Maar ik kan me ook goed voorstellen dat niet iedereen daar even veel van houdt. Haar stijl wordt geloof ik 'magisch realisme' genoemd?!

Ik vond het erg interessant om te lezen hoe het haar sinds 'Paula' was vergaan. Ze heeft in de tussentijd aardig wat romans geschreven, en in dit boek legt ze daar de achtergrond van uit. Maar eigenlijk zijn die romans maar bijzaak, dit boek gaat met name om haarzelf en haar familie & vrienden. Ze vertelt heel openhartig over de relaties onderling, en ik kan me goed voorstellen dat niet al haar familieleden en vrienden daar even blij mee zijn... Hoe dan ook: ik vond het erg interessant & intrigerend om te lezen!! (dat zal wel komen door de voyeurist in mij, haha!!)

Ik kan dit boek iedereen aanraden die houdt van de romans van Isabel Allende, en die ook een voyeuristisch trekje heeft!!

No comments:

Post a Comment